Vilkår og betingelser
Handelsbetingelser for Tørring Kanoudlejning og Kanofart
Generelle betingelser
Tørring Kanoudlejning og Kanofart tilbyder leje af kanoer og kajakker til private og virksomheder. Ved booking accepterer I de gældende handelsbetingelser, som er beskrevet herunder.
Lejeaftale
Lejeaftalen træder i kraft, når bookingen er bekræftet, og den samlede betaling er gennemført. Ændringer eller aflysninger skal ske i overensstemmelse med vores afbestillingsregler.
Fortrydelsesret
I henhold til forbrugeraftaleloven gælder der ingen 14 dages fortrydelsesret ved lejeaftaler, der omfatter en specifik dato eller periode, jf. lovens § 18 stk. 2 nr. 12.
Betalingsmetoder
Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
- Visa/Dankort
- Mastercard
- MobilePay
Betaling trækkes ved bookingens bekræftelse.
Reklamationsret
Lejer har ret til at reklamere over fejl eller mangler ved udstyret, der forekommer ved afhentning eller under lejeperioden. Reklamation skal ske straks via følgende kontaktoplysninger:
- Telefon: +45 75 80 13 01
- E-mail: mail@kano-udlejning.dk
Vi forbeholder os retten til at udbedre fejl eller erstatte defekt udstyr, hvor det er muligt.
Afbestillingsregler
- Ved afbestilling senest 4 uger før startdato/tidspunkt tilbagebetales det fulde beløb, fratrukket et gebyr på 200 kr.
- Ved afbestilling mindre end 4 uger før startdato/tidspunkt tilbagebetales 75% af det fulde beløb.
- Ved afbestilling mindre end 14 dage før startdato/tidspunkt tilbagebetales 50% af det fulde beløb.
- Ved afbestilling mindre end 7 dage før startdato/tidspunkt tilbagebetales beløbet ikke.
Afbestilling skal ske skriftligt via e-mail til mail@kano-udlejning.dk. Oplys venligst kontaktinformation, ordrenummer samt reg.- og kontonummer.
Evt. tilkøbt ekstraudstyr refunderes fuldt ud, såfremt afbestillingen sker senest 24 timer før startdato/tidspunkt, og afbestillingsmulighed er tilkøbt.
Tilkøb af afbestillingsmulighed
Vi tilbyder en fleksibel afbestillingsmulighed, som kan tilkøbes for kun 5% af bookingens samlede beløb, dog minimum 50 kr. Denne mulighed sikrer jer bedre vilkår ved aflysning, herunder refusion på op til 100%.
Læs mere om vores afbestillingsmulighed her.
Ansvar
Lejer er ansvarlig for korrekt brug og returnering af det lejede udstyr. Eventuelle skader på eller bortkomst af udstyr, som skyldes lejers uforsigtighed, opkræves efter gældende takster.
- Senest 4 uger før start: Det fulde beløb tilbagebetales, fratrukket et gebyr på 200 kr.
- Mindre end 4 uger før start: 75% af beløbet tilbagebetales.
- Mindre end 14 dage før start: 50% af beløbet tilbagebetales.
- Mindre end 7 dage før start: Ingen refusion.
Afbestilling skal ske skriftligt til mail@kano-udlejning.dk og indeholde dine kontaktoplysninger, ordrenummer samt reg. og kontonummer.
Bemærk: Har du tilkøbt vores afbestillingsmulighed, gælder andre betingelser.
Med vores afbestillingsmulighed kan I sikre jer mod uforudsete hændelser som dårligt vejr eller ændrede planer. Prisen er 5 % af bookingens samlede beløb, dog minimum 50 kr. Tilkøbet vælges og betales samtidig med bookingen og kan ikke tilføjes efterfølgende.
Refusionsbetingelser ved afbestilling
- Senest 48 timer før start: 100% af det fulde beløb tilbagebetales*.
- Senest 36 timer før start: 75% af det fulde beløb tilbagebetales*.
- Senest 24 timer før start: 50% af det fulde beløb tilbagebetales*.
- Mindre end 24 timer før start: Ingen refusion.
*Beløbet for den tilkøbte afbestillingsmulighed refunderes ikke.
Afbestilling af hele eller dele af bookingen
Afbestillingsmuligheden giver jer også fleksibilitet til kun at ændre dele af jeres booking. Hvis I fx har booket fem kanoer og kun skal bruge fire, kan I nemt afbestille én kano og få det tilsvarende beløb refunderet i henhold til ovenstående frister.
Ændringer og ekstraudstyr
I kan altid ændre i jeres booking efter betaling ved at kontakte os via mail eller telefon. Eventuelt tilvalgt ekstraudstyr refunderes altid 100% ved afbestilling.
Ved bestilling skal der bestilles redningsveste til det antal personer, der skal sejle. Det er vigtigt at vælge de rigtige størrelser for at sikre optimal sikkerhed og komfort.
Veste og padler
- Børn under 20 kg: Der medfølger ikke børnepadler.
- Børn 20-30 kg: En børnepaddel medfølger automatisk.
- 30 kg og opefter: En voksenpaddel medfølger automatisk.
Hvis I ønsker at ændre antallet eller typen af padler, skal dette angives under kommentarer ved bookingen.
Eget udstyr
Hvis I selv medbringer redningsveste, skal dette også noteres i bookingen. Der vil automatisk blive pakket voksenpadler til de personer, medmindre andet er angivet under kommentarer.
Veste og sikkerhed
Vores redningsveste og svømmeveste er i god stand, rengjorte og klar til brug. Hvis I vælger svømmeveste under bookingen, er det et krav, at personen kan svømme minimum 150 meter.
Bemærk: Tørring Kanoudlejning kan ikke gøres ansvarlig for ulykker ved brug af redningsveste med krave eller svømmeveste.
Startsted
Kanoen/Kajakken vil ligge klar til jer fra kl. 9.00 på startdatoen, medmindre andet er aftalt. Under Kanoen/Kajakken vil der ligge padler, redningsveste og eventuelle tilvalgsprodukter, som er bestilt på forhånd.
Ved kanoens/kajakkens ene ende finder I en plastlomme med en udleveringsseddel med jeres oplysninger samt et kort over Gudenåsystemet.
Slutsted
Det er vigtigt, at kanoen/kajakken er afleveret ved det aftalte slutsted senest på følgende tidspunkter:
- Kl. 16.00 på slutdatoen (medmindre andet er aftalt).
- På Silkeborg Havn gælder særlige sluttidspunkter:
- Lavsæson (1/4-15/6 og 16/8-30/9): Senest kl. 17.00.
- Højsæson (16/6-15/8): Senest kl. 20.00.
- På Åle Teltplads, Åstedbro Teltplads og Gudenå Camping: Senest kl. 17.00.
Hvis slutdestinationen skal ændres, skal I ringe til os på +45 75 80 13 01 senest kl. 12.00 den sidste dag, I sejler, for at informere os om ændringen.
Ring til os fra slutstedet: Når I er kommet godt i land, bedes I ringe til det telefonnummer, der står på udleveringssedlen, så vi ved, at både I og kanoen/kajakken er afleveret.
Når I efterlader kanoen/kajakken, skal den placeres på land med bunden i vejret, og alt udstyr skal lægges under.
Vigtige regler og anbefalinger
- Det er tilladt at medbringe hunde, men vi udlejer ikke redningsveste til hunde.
- Hunde/dyr er ikke tilladt, hvis I rejser med vores Familiepakker, hvor der overnattes i opslåede telte.
- For at undgå tyveri eller forbytning anbefales det at lægge kanoen/kajakken på land om natten og tage padler, redningsveste og eventuelle ekstra sæder med til telt/shelter/hytte.
Ansvar og forsikring
- Lejeren er ansvarlig for skader, der forvoldes på kano/kajak eller udstyr ved grov uagtsomhed, samt for eventuel bortkomst.
- Skader på egne ejendele eller personer under turen dækkes ikke af os.
- Skader på tredjemands ejendom forvoldt med kano/kajak hæfter lejeren for via egen ansvarsforsikring.
Vi ønsker jer en sikker og skøn oplevelse på Gudenåen – kontakt os, hvis I har spørgsmål!
Ved bestilling af biltransport bestemmes start- og slutstedet - vær opmærksom på specifikke start- og slutsteder. Er bilen flyttet og I ønsker et andet slutsted, beregnes den fulde biltransport pris igen. Der transporteres kun biler, der kan køre. Bilen må max. have en sporvidde på 195cm. og en max. hjulafstand på 450 cm. Såfremt bilen er større end dette, skal vi vide besked om dette, og bilen vil i stedet blive kørt frem af en af vores chauffør.
Silkeborg Kanocenters ansvar begynder, ved bilens/nøglens faktiske fysiske overgivelse. Ansvaret ophører ved bilens faktiske fysiske aflevering eller hvis levering sker uden for normal åbningstid, når bilen er afleveret i aflåst stand på plads anvist af dig, og nøglerne er anbragt enten på aftalt sted og måde eller Silkeborg Kanocenters nøgleopbevaringssteder.
Som ejer af køretøjet accepterer du, at Silkeborg Kanocenter/Slusekioskens Kanoudlejning (herefter SK) transporterer dit køretøj til og fra destinationer i den angivne bookede periode. SK eller en af vores samarbejdspartnere, vil opbevare nøglen til din bil eller efter aftale være anbragt i nøgleboks.
SK’s ansvar begynder, når en af firmaets ansatte overtager bilen. Ansvaret ophører, når bilen er leveret på aftalt destination, og nøglerne er anbragt enten på aftalt sted eller på et af firmaets forhåndsvalgte opbevaringssteder.
Bilen henstår før og efter transportens udførelse for kundens egen risiko. Dvs. hærværk og evt. indbrud kan ikke føre til erstatningspligt over for SK som en del af flytning af bilen.
Ansvarsgrundlag: SK oppebærer ansvaret for transportskader, som firmaet måtte påføre bilen i ansvarsperioden, bortset fra tilfælde af force majeure, hvorved bl.a. forstås. krig, strejke eller en naturkatastrofe, som umuliggør at kontrakten bliver udført. Undtaget fra SK’s ansvar er indirekte tab, herunder driftstab hos modtager som følge af forsinket eller forhindret levering.
SK kan ikke gøres ansvarlig for skader, som rimeligvis ikke kan være opstået under transporten eller ikke kunne opdages af SK. Ej heller for mindre skader som ridser og buler på brugte biler samt for varer og tilbehør m.m., som er lagt i bilerne. SK er ikke ansvarlig for skader, der ikke er synlige pga. f.eks. beskidte flader på bilerne. SK er ikke ansvarlig for skader på vinduesruder i form af stenslag eller revner/sprækker i glasset, hvor årsagen ikke med bestemthed kan identificeres.
Eventuelle reklamationer vedrørende bilen afleveret på aftalt plads uden at kunden er til stede, skal af kunden fremsættes til SK samme dag, som kunden ankommer til pladsen.
Forsikringer: SK drager omsorg for, at alle forsikringer til ansvar og risiko under transporten er tegnet via en speciel autotransportforsikring, når bilen transporteres frem på autotrailer.
Som udgangspunkt transporteres bilen altid på en autotrailer. I en evt. travl periode kan det aftales mellem SK og kunden at bilen køres frem af vores ansatte. Alle ansatte i SK har underskrevet tro og lov erklæring på, at de over holder dansk lovgivning.
Vi behandler og opbevarer personlige oplysninger i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning, herunder EU’s Databeskyttelsesforordning (GDPR) og dansk lovgivning.
Personoplysninger opbevares kun så længe, det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen eller for at overholde lovkrav, hvorefter de slettes.
Kunder har til enhver tid ret til:
- At få indsigt i de personoplysninger, vi har registreret om dem.
- At anmode om rettelse eller sletning af oplysninger, såfremt det er i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontakt os for yderligere information om behandling af persondata.